Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje u budoucí generace svých vozů snížit náklady na montáž o polovinu. Oznámili to představitelé firmy na setkání s investory. Ředitel firmy Elon Musk však neprozradil, kdy představí tolik očekávaný dostupný elektromobil. Akcie společnosti proto po skončení setkání s investory klesaly.
Na setkání, které trvalo tři a půl hodiny, se představila více než desítka vedoucích pracovníků automobilky, včetně nového šéfa globální výroby Toma Zhua, a mluvili o všem možném, od plánu na udržitelnou energii až po inovace v řízení operací od výroby až po servis. Neposkytli však žádné podrobnosti o uvedení vozů nové generace na trhy. Očekávalo se, že Musk představí plán na výrobu cenově dostupnějšího elektromobilu, který by rozšířil atraktivitu značky a posílil konkurenceschopnost.
Finanční ředitel Zach Kirkhorn odhadl, že Tesla musí investovat šestkrát více než doposud, aby dosáhla svého dlouhodobého cíle, a to zvýšit do roku 2030 výrobu na 20 milionů vozů ročně. To je desetinásobný růst proti současné kapacitě. Celkové náklady na tento cíl by mohly činit 175 miliard USD (3,8 bilionu Kč).
Dalším investičním krokem bude nová továrna v severním Mexiku. Kromě USA má Tesla závody také v Německu a Číně.
Musk se ale nevyjádřil k plánům na modernizaci sedanu Model Y v příštím roce, nazvanou Projekt Juniper, ani k modernizované verzi sedanu Model 3, tedy projektu s kódovým označením Highland. Šéf designu Franz von Holzhausen uvedl, že letos přijde na řadu pickup Cybertruck.
Důležité pro dosažení ročního výrobního cíle je pro Teslu získání masového trhu. Plánovaný cíl prodeje Tesly je vyšší než celková produkce dvou současných největších výrobců automobilů, německého Volkswagenu a japonské Toyoty.